De exemplu, coboară un preot dintr-o
mașină foarte luxoasă, însoțit de o femeie frumoasă, iar în urma lor un
tânăr le duce bagajul. Dacă cineva e iubitor de avere, va zice: „Ce
mașină are popa!”. Cel desfrânat va zice: „O, ce femeie are popa!”. Cel
îngâmfat va zice: „O, are slugi popa, nu poate să-și care singur
bagajele!”. Dacă însă cineva trăiește în feciorie, poate să creadă că
femeia este sora preotului, și chiar poate să-i pară că seamănă cu el.
Dacă n-are patimă pentru avere, poate crede că mașina e împrumutată sau
nici să nu o bage în seamă. Dacă este smerit, va zice: „Ce fericit este
fratele că s-a învrednicit să ducă valiza unui slujitor al lui Hristos,
probabil în ea sunt veșmintele preoțești și alte lucruri sfinte”.
Fiecare, deci, se vede în celălalt pe
sine. Aproapele este cel mai bun barometru al vieții noastre
duhovnicești. Arhim. Sofronie Saharov spunea chiar mai mult, el zicea că
aproapele este viața noastră.
Extras din ”În căutarea aproapelui pierdut” – Ierod. Savatie Baștovoi, , Edi. Marineasa, Timișoara, 2002, p. 111-112
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu