joi, 31 mai 2018

Înțelepciunea bătrânului indian.

Un bătrân indian vine la bancă, pentru a lua un credit în sumă de 500 de dolari. Angajatul băncii începe să pregătească documentele.
  -Ce aveți de gând să faceți dumneavoastră cu acești bani? – îl întreabă el pe bătrânul indian.
 -Voi pleca în oraș să vând amuletele, pe care eu le-am confecționat.
-Ce puteți lăsa în calitate de gaj pentru această sumă?
-Eu nu știu ce înseamnă asta ,,Gaj”, – spune bătrânul indian.
-Păi… gaj este un bun depus de către debitor la dispoziția băncii drept garanție pentru plata la termenul convenit al datoriei. Aveți un automobil?
-Am un Volkswagen din anul 1959…
-Nu, acesta nu se potrivește, – a afirmat angajatul băncii, – posibil aveți bovine multe?
-Da, am un cal…
-În ce stare este? Câți ani are?
-Nu știu, deja nu are dinți, ca să pot să aflu asta…
În sfârșit, banca îi oferă credit bătrânului indian în sumă de 700 de dolari. Peste câteva săptămâni indianul iarăși se întoarce la bancă, scoate un teanc de bani și plătește datoria.
-Ce aveți de gând să faceți cu banii câștigați? – îl întreabă din nou angajatul băncii.
-O să îi pun în wigwam, – răspunde bătrânul indian.
-Ar fi rezonabil, dacă a-ți face un depozit în banca noastră.
-Eu nu știu ce înseamnă ,,Depozit” – îi răspunde indianul.
-Oferiți banii dumneavoastră băncii, iar banca are grijă de ei, iar când aveți nevoie de bani, puteți veni și îi lua…
Bătrânul indian s-a pus pe gânduri și întreabă:
-Dar ce poate oferi banca în calitate de gaj?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu